Search

سوالات متداول – بخش سوالات فنی

رفتن به صفحه تماس با ما

سوالات فنی

– از اتصال صحیح دوشاخه تلویزیون به پریز برق مطمئن شوید.

– اگر از چندراهه استفاده می‌کنید، بررسی کنید درست کار کند.

– با استفاده از دکمه ی روی تلویزیون، دستگاه را روشن کنید.

این بدان دلیل است که تلویزیون در حال راه اندازی سیستم عامل اندروید دستگاه می باشد و همچنین یک روند حذف نویز برای از بین بردن هرگونه نویزی که ممکن است در مدت روشن بودن دستگاه ظاهر شود، وجود دارد. به این معنا نیست که دستگاه معیوب است؛ در صورت زمان بر شدن صفحه نمایش(حدود 5 دقیقه) ،تلویزیون را از برق کشیده و پس از 60 ثانیه مجدد روشن کنید.

آنتن را به سمت ایستگاه پخش بچرخانید یا آنتن را به طور صحیح مطابق با بخش “نحوه اتصال آنتن” متصل کنید.

استفاده از مواردی همچون تلفن‌های بی‌سیم، سشوار، مته‌های برقی و غیره را متوقف کنید. این اشکال بر اثر استفاده از دستگاههای برقی با فرکانس بالا مانند تلویزیونهای دیگر یا منابع الکترومغناطیسی قوی ایجاد می‌شود.

– بررسی کنید کابل‎HDMI ‎ با مشخصات سازگار باشد. اگر کابل HDMI مشکل داشته باشد (خم شده، زخمی باشد)، ممکن است باعث لرزیدن تصویر یا خالی بودن صفحه شود.

– بررسی کنید کابل به طور صحیح به درگاه وصل باشد. بد بودن یا شل بودن اتصال ممکن است باعث ایجاد اشکال نمایش در صفحه نمایش شود.

– از سلامت کابل HDMI اطمینان حاصل کنید.

– امکان عدم هماهنگی بین خروجی صدا در دستگاه جانبی و ورودی صدا در تلویزیون وجود دارد.

– بررسی کنید که از کابل HDMI با سرعت بالا استفاده کرده باشید ورژن کابل حتما 1.4 به بالا باشد.

به دلیل ضعیف بودن سیگنال در ایستگاههای محتلف پخش این مشکل بوجود می آید .

– خاموش و روشن کردن دستگاه به طوری که یک بار دستگاه را از برق جدا کرده و مجدد روشن کنیم.

– به دلیل پر شدن حافظه دستگاه ، حافظه پنهان بعضی از برنامه ها را پاک میکنیم.

– دستگاه را ریست کنید.(به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید.)

– ورودی تلویزیون را جهت اتصال صحیح حافظه خارجی چک کنید.

– اطمینان حاصل کنید که به درستی ورودی USB را انتخاب کرده اید.

– صدا و تصویر را روی ورودی های مختلف چک کنید.

– تلویزیون را به مدت 60 ثانیه از برق کشیده و مجددا وصل کنید و سپس تلویزیون را روشن کنید.

بله این امر طبیعی است. چون دستگاه به دنبال اطلاعات تنظیمات قبلی میگردد و سپس آغاز به کار میکند.

– تنظیمات صدا را چک کنید.

– بررسی کنید آیا دستگاه در حالت Mute است یا خیر

– در منوی تنظیمات تصویر بررسی کنید رنگ روی عدد 50 یا بیشتر باشد.

– ورودی های دیگر را نیز کنترل کنید.

– اگر تصویر سیاه و سفید است دوشاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید و بعد از 60 ثانیه وصل کنید.

– احتمال دارد یک وسیله الکتریکی دیگر روی دستگاه تاثیر میگذارد. دیگر دستگاهها را خاموش کنید اگر مشکل حل شد آنها را از تلویزیون دور کنید.

– دو شاخه برق ر ا به پریز دیگری انتقال دهید.

– بررسی کنید کنترل دارای شارژ کافی باشد.

– بررسی شود کنترل با تلویزیون جفت شده باشد.

– به دفترچه راهنمای مربوط به ایرموس رجوع کنید.

– صدای کلیک از بک کاور میتواند نشانه این باشد که دمای تلویزیون تغییر میکند.این تغییر باعث میشود بک کاور تغییر اندازه بدهد که باعث ایجاد صدای کلیک شود این امر طبیعی است و دستگاه سالم است.

– در پخش دیجیتال هم مربوط به کیفیت نامناسب آنتن و همچنین ضعیف بودن سیگنال های دریافتی می باشد.

– اطمینان حاصل کنید که دستگاه روشن و در حالت آماده به کار است.

– باتری های کنترل را تعویض کنید

– بررسی کنید که باتری ها به درستی درون ریموت کنترل قرار گرفته باشند.

 آنتن دهی منطقه و یا آنتن گیرنده مشتری از کیفیت مناسبی برخوردار نیست که باعث بروز این مشکل شده است و یا ممکن است دستگاه بین مرز دو فرستنده سیگنال تلویزیون باشد.

برای اتصال لوازم جانبی مانند ماهواره و یا هر دستگاه پخش کننده ی دیگر میتوان از کابل HDMI استفاده کرد اما برای انتقال صدا از تلویزیون به سینما خانگی میتوان هم از طریق کابل Optical این کار را انجام داد و هم از طریق منوی تنظیمات و فعال کردن گزینه CEC ، دستگاه را به تلویزیون معرفی میکنیم و حالت ARC تلویزیون را فعال میکنیم و خروجی صدا را روی حالت پخش از دستگاه قرار میدهیم لازم به ذکر است هم تلویزیون و هم سینما خانگی پورت HDMI آنها باید ARC را پشتیبانی کنند و کابل HDMI هم فقط به این پورت ها متصل شود و ورژن کابل تهیه شده از 1.4 به بالا باشد.

– با روشن کردن LCN و تنظیم مجدد تلویزیون این مشکل رفع می شود و شبکه ها مطابق چیدمان صدا و سیما مرتب می شوند.

– برای رفتن به تنظیمات مربوط به LCN به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه شود.

– بررسی کنید نسخه USB و کابل USB ‏ 2.0 یا بالاتر باشد.

– از یک فایل موسیقی با فرمت معمول (mp3) استفاده کنید.

به دلیل ضعیف بودن سیگنال های ارسالی از سمت فرستنده های صدا و سیما می باشد.

– پیکربندی روتر یا اکسس پوینت برای اتصال اینترنت WPA قبل از تلاش مجدد جهت اتصال دستگاه به WIFI انجام شود.

– دستورالعمل راهنمای سریع برای اتصال دستگاه به WIFI را دنبال کنید.